6. Solutii pe termen lung pentru stoparea crimelor sexuale si a abuzurilor emotionale
6.1 Solutii generale pentru stoparea criminalitatii
Acest articol este continuarea celui precedent
Exista doua tipuri de solutii pentru rezolvarea acestor probleme, la fel ca in cazul oricarei probleme sau a evolutiei spirituale a cuiva. Primul este un mediu social ecologic iar celalalt este psihoterapia. In primul caz sistemul social trebuie sa ia masuri mai clare de preventie a crimelor sexuale. In celalalt caz potentialele victime trebuie sa isi schimbe mentalitatea si perceptia de sine sau a societatii conform noului mediu, mai echitabil. Dezbaterile s-au concentrat in mare masura pana acum pe primul caz. Insa masurile sociale de preventie a crimelor sexuale sau abuzurile emotionale si cele psihoterapeutice individuale functioneaza doar impreuna, nu separat; masurile de protectie sociala fara psihoterapie nu rezolva problema crimelor care s-au intamplat in trecut si care mocnesc in sufletul victimelor sau urmasilor lor. Ele pot preveni traumatizarea viitoarelor generatii sau noi traume pentru cei deja traumatizati, desi ei sunt mult mai prevazator. Insa ele singure nu sunt suficiente pentru readucerea victimei in starea anterioara crimei. Aceste masuri de protectie sociala pot aduce o oarecare multumire de sine, dar in plan personal traumele raman inca active.
Si, combinate cu alte tulburari psihopatologice pot rezulta simptome pe care nici un fel de protectie sociala nu le poate contrabalansa. Normele sociale nu trebuiesc schimbate conform simptomelor psihopatologice ale cuiva, fie acea persoana un rege, un obsesional sau o androfobica, daca sunt minoritate din punct de vedere statistic in raport cu restul cetatenilor. Fobiile nevrotice sunt mobile pe elementele de asociatie psihica; de exemplu teama de copii se poate modifica ulterior in teama fata de vocile subtiri. Asa ca daca la un moment dat s-ar institui regula initierii exclusiv feminine a curtarii, si toti barbatii n-ar mai face nici un semn de initiere a ei, totusi asta n-ar insemna disparitie subita a androfobiei. Androfobicele ar simti apoi disconfort fata de alte elemente masculine, precum pielea sau parul si asa mai departe. De aceea regulile sociale nu trebuie facute in functie de predispozitia nevrotica a unei minoritati. Aceasta necesita mai curand psihoterapie decat schimbarea radicala a normelor sociale privind curtarea , asa cum a propus o parte din feminism.
Viceversa e la fel de valabila: o androfobica traumatizata anterior de o crima sexuala are nevoie si de masuri concrete de protectie impotriva unor noi eventuale crime inainte de a folosi beneficiile psihoterapiei pentru a elimina angoasa. Fara astfel de masuri o psihoterapie mai curand ar conduce la riscuri si mai mari de a suferi o alta trauma. Simptomul androfobic este in cazul de fata o „invatatura de minte” pentru evitarea unei astfel de noi situatii traumatice. Masurile de preventie a crimelor sexuale se pot imparti in doua categorii, respectiv masuri de lunga durata, si cele de scurta durata. Am spus aici ca solutia la hartuirea sexuala intrainstitutionala consta in infiintarea unor institutii de monitorizare a raporturilor dintre sexe din institutii. Apoi, am aratat aici care sunt solutiile concrete pentru stoparea violurilor si actelor sadice asupra femeilor. Dar acestea sunt solutii pe termen scurt privind violenta domestica si sadismul anonim. Toate aceste probleme impreuna cu expectatiile prea mari de la partener si abuzurile emotionale au o rezolvare pe termen lung. Exista si alte propuneri venite de la voci diverse in societate ce necesita, ce-i drept, o mai mare dezbatere publica.
Sistemul judiciar actual nu poate preveni eficient crimele sexuale
In acest moment sistemul social nu are un plan directionat concret pentru stoparea violentei domestice, dupa cum nu are un plan pentru prevenirea criminalitatii in general. Singurul instrument folosit este izolarea sau eradicarea criminalilor dupa ce au comis crima. Fapta comisa este singura imputernicita sa aduca o pedeapsa celui care a incalcat prevederile legale. Insa revenirea la momentul anterior prejudiciului este un deziderat niciodata atins in privinta crimelor cu efect ireversibil, asa ca justitia isi rateaza scopul declarat. Functia ei, precum si a tuturor institutiilor represive este aceea de a emite amenintari fata de cei ce inca nu au comis astfel de crime. Asa ceva arata cat de medievala este inca societatea noastra. Solutia represiva aplicata la preintampinarea crimelor majore este si mai monstruoasa. In Statele Unite se mai practica o justitie preventiva, asemenea celei din filmul „Minority Report”. Politistii americani sunt incurajati sa ucida la cel mai mic semn de nesupunere in fata autoritatii, in intentia de a „curata” natiunea de criminalii minori inainte ca acestia sa comita crima.
Desigur, nu atat rezolvarea problemei criminalitatii este avuta in vedere aici, ci eliminarea inca din fasa a dizidentei politice neoficiale, pornita direct din popor, fara controlul institutiilor politice. Politia americana este asadar o politie politica vopsita in culorile statului de drept. Politistii americani au liber in a elimina persoanele neinscrise in sistemul ierarhic al executarii ordinelor contra unei recompense dar care folosesc tehnologia moderna, cum ar fi de exemplu un autovehicul.
Criminalii de lux fac legile si decid pedepse pentru criminalii moderati
Pe langa aceasta alura medievala a justitiei, incapabila sa preintampine violenta domestica, sistemul social isi arata neputinta in de a preveni pe cele psihopatologice venite de la sadicii necunoscuti. Si aici este punctul sau slab de la care pleaca si pasivitatea sa fata de violenta domestica impotriva femeilor. In realitate exista un joc pervers pe care autoritatile il fac cu sadicii ucigasi, pentru ca acestia sunt criminali de lux si vin chiar din randurile lor, dupa cum am aratat aici . Aceia care comit aceste crime sunt in buna masura parte din varful sistemului social. In conditiile in care opinia publica americana deplange constant criminalitatea, iar aceasta creste intr-o anumita perioada, politistii primesc ordine tacite sa faca abuz de arma impotriva oricarui suspect, chiar daca se comit numeroase erori, si multi nevinovati, in special negri, sunt ucisi.
De fapt acesti criminali de lux incearca sa elimine competitia facuta de micii gangsteri, astfel ei parand in ochii opiniei publice niste adepti ai dreptatii. Ei decid politica societatii asa ca au tot interesul ca sistemul represiv aflat sub comanda lor sa nu ii gaseasca pe criminalii marunti si sa isi continue crimele. Iar asa ceva se intampla in mod constant. De aceea sistemul social ii protejeaza tacit pe acesti criminali pentru ca insusi statul nostru s-a format printr-o crima generalizata: o armata a invins-o pe cealalta si i-a cucerit teritoriile. Contractul social de care vorbea J.J. Rousseau este mai curand o fantasmare retroactiva pentru a mai indulci din acest pacat al crimei sociale originale la care toti suntem partasi. Nimeni n-a semnat vreodata vreun contract cu societatea ci ea a impus de pe pozitiile de forta regulile sale. „Necunoasterea legilor nu absolva de vina pe cel ce le-a incalcat”. Iata ca predispozitia aceasta original-ancestrala spre crima a sistemului social isi are urmasi demni (!!!) in sadicii sociali si cei sexuali aflati la carma sistemului.
Sistemul social da in mod fals impresia ca ar dori stoparea violentei impotriva femeilor. In SUA si alte tari occidentale un simplu telefon venit de la vecini care denunta un tipat de femeie aduce in cel mai scurt timp politia la usa locuintei in care s-a auzit. Promptitudinea raspunsului politiei atesta disponibilitatea pentru pedepsirea criminalului care a comis deja fapta, conform cu modelul de actiune al institutiilor represive contemporane. Insa masurile de preventie a crimelor domestice sunt aproape nule peste tot in lume, cu unele exceptii. In acest caz se poate imbunatati spectrul de proceduri de protectie a femeii prin masuri concrete de relocare si schimbare a numelui ei in asa fel incat sa fie ferita de razbunarea partenerului parasit.
La fel se intampla in cazul crimelor sexuale cu autor necunoscut in care sistemul social este foarte pasiv desi solutiile concrete pentru impiedicarea lor nu necesita vreo revolutie socio-culturala sau ceva . Dupa cum am mentionat in acel articol, diminuarea crimelor simple impotriva femeilor inseamna o secare a baltii in care se afla acesti mari rechini ai crimelor sexuale. Daca s-ar ntampla astfel, atunci ei ar fi mult mai vizibili, ceea ce le-ar ingreuna actiunile criminale. Permiterea tacita a crimelor domestice impotriva femeilor are rolul de camuflare a acestor criminali de lux ce practica sadismul ucigas. Iar o masura generala impotriva sadicilor inseamna de fapt o masura impotriva noii sclavii dupa care inca functioneaza societatea, respectiv cea salariala. In mod bizar economia mondial functioneaza cu aceste crime nu doar sexuale, specifice sclaviei in general.
Cercul vicios al sistemului judiciar actual in prevenirea eficienta a crimele sexuale
Sistemul judiciar traditional aflat si astazi in vigoare nu poate iesi din cercul vicios al pedepselor; traumele reprimatorii aplicate criminalilor se bazeaza pe o mentalitate represiv-educativa pentru zona de risc a criminalilor. Dar aceste amenintari cu pedepsele mai curand stimuleaza disponibilitatea aceasta spre criminalitate a grupurilor de risc decat sa o eradicheze. Ca un parinte abuziv care isi traumatizeaza copilul crezand ca il educa, modelul penitenciar de control al criminalitatii produce in mod retroactiv noi criminali, fie reali fie inchipuiti, care traiesc crimele la nivel obsesional-proiectiv. La fel ca si copilul pedepsit caruia i se provoaca o atractie irezistibila de a repeta greseala odata cu pedeapsa, si criminalului sau omului aflat in zona de risc i se induce aceasta atractie de a produce crima si a atinge un fel de perfectiune sociala pe care acestia o vad la privilegiatii sociali.
Readuc in atentie experimentele de administrare de socuri pe sobolani, de catre Neal Elgar Miller si pe maimute de Robert A. Hinde, despre care am analizat aici . Aceste experimente arata clar ca traumele directe aplicate nu doar ca nu conduc la eradicarea nevoilor, ba chiar conduc la exacerbarea lor. Fiecare individ animal trecut prin aceste experimente a dezvoltat o nevoie mai mare de consum, ci nu o reducere a acestor nevoi. Pedepsele prin tortura publica practicate din perioada medievala pana de curand in istorie mai mult a umplut omul civilizat de tulburari psihice si mentalitate ultrahedonista, predispusa spre criminalitate. La aceasta predispozitie spre consum. obtinuta prin emiterea de mesaje amenintatoare, se adauga influenta toxica a publicitatii , ceea ce creeaza un imbold pentru barbatii inferiori social spre criminalitate sexuala. Voi reveni ulterior la acest subiect.
Cazurile de violenta asupra femeilor ne rup inimile in doua si ne umplu mintea de furie. Cei ale caror rude sau prieteni au suferit crime similare vor razbunare. Insa acesti monstri ce provoaca asemenea suferinta sunt bolnavi ei insisi, la fel ca si societatea care ii produce, adica noi toti. Atata timp cat vom folosi institutiile opresive spre a-i convinge mai mult sau mai putin pasnic sa ne indeplineasca ordinele, vom avea astfel de excrescente sociopatice in comunitatile noastre.
Din pacate femeile sunt atrase in capcane ideologice sau sociale pentru a fi abuzate. Feminismul deplange pe buna dreptate lipsa de protectie politieneasca fata de crimele pe care femeile le risca. Insa solutia nu poate veni de la institutiile represive, pentru ca de acolo vine de fapt problema. Tocmai militarizarea societatii conduce la predispozitia spre criminalitate sexuala, incepand de la aceste comportamente sexuale excentrice pe care le dezvolta cei ce lucreaza in medii traumatice foarte stresante.
Cultura „Visului American” si criminalitatea in general
Observam o evolutiei a sclaviei clasice inspre una mult mai greu de observat si acuzat. In locul sclavului amenintat direct de stapan exista institutii profesioniste de creat razboaie care ameninta indirect sclavul salarial spre a fi mai productiv. Noutatea sclaviei salariale moderne consta in dirijarea sentimentului de evadare prin intermediului consumului. Publicitatea ne serveste cu nonsalanta minciuni grosolane in fata carora aproape toata lumea tace de parca ar fi semnat un pact diabolic. Daca propaganda megafoanelor totalitare provoca apatie, dimpotriva, publicitatea capitalista emisa obsesiv are rolul de provoca irascibilitate, nemultumire de sine, si eterna cautare de satisfactii. Influenta toxica a publicitatii asupra mintii este o propaganda totalitarista spusa pe un ton glumet si creativ. Toate institutiile statului au rol de intoxicare a cetatenilor cu aceasta mentalitate neosclavagista, cu consecinte dramatice pentru tulburarea psihicului. Suntem intoxicati mental de reclame. Omul contemporan este atat de prins in sistemul miselesc neosclavagist al seductiilor si interdictiilor, incat nu-si poate permite renuntarea prin sine insusi la profitul si pozitia sociala in care se afla .
Economia creste vertiginos intr-un astfel de sistem social ultracompetitiv. Accelerarea evolutiei societatii pe care adeptii acestui sistem o invoca este doar partea frumoasa a acestui neospartanism de eliminare a slabilor. Insa cultura „Visului American”, care aduce competitie acerba intre indivizi, incepand din scoala, determina pe termen lung predispozitie psihopatologica. Cultura occidentala a nemultumirii de sine produce profit magnatilor insa lasa in urma un pustiu emotional angajatilor lor cu aceasta neliniste a nevoii de mai mult, mai repede, mai bine, etc. Observand in ce mod acest sistem social aduce libertati superioare celor aflati in varful piramidei sociale, cei de la baza tind sa ocoleasca legile si normele sociale spre comportamente antisociale.
Rolul culturii „Visului American” in explozia tulburarilor psihice
Mentalitatea neosclavagista a muncii pana la epuizare ne face sa vrem mereu mai mult si nu mai stim sa ne oprim. S-a cultivat in fiecare dintre noi hiperstenia. Asta ne face sa consumam mai mult si sa muncim mai mult. Eficienta e un lucru normal. Insa atunci cand „mai mult” are sens de supravietuire, ceva s-a pierdut in acest proces. Am ajuns sclavii eficientei maxime. Supraconsumul nu este o psihoterapie si deja a ajuns cea mai nociva religie. Reversul medaliei este explozia pentru tulburarilor psihice pe care epoca industriala o genereaza continuu. O mentalitate exclusiv pragmatica, neumanista, ce glorifica munca neintrerupta implica mai intai o tulburare psihica usoare spre medie, de tip hiperstenic. Insa, combinata genetic cu altele, ea genereaza intregul spectru de tulburarile psihice mai severe, pana la cele psihotice. Orice fel de crestere economica exploziva conduce la astfel de explozii psihopatologice din epoca moderna. Iar cel mai bun exemplu este cel al „civilizarii” eschimosilor unde rata de alcoolism in randul barbatilor a explodat dupa ce au fost scosi din „saracie” de catre stilul de viata capitalist. Iar acolo unde exista agresivitate si predispozitie spre violenta fizica apare si acest risc al aparitiei comportamentului sadic.
Solutia pentru stoparea crimelor sexuale si a abuzurilor emotionale consta intr-o societate echitabila
Cele mai multe din crimele sexuale se datoreaza tocmai acestor idealuri prea inalte cu care oamenii sunt indoctrinati din frageda varsta. In materie de relatii amoroase visarea prea mult timp la un partener cu mult peste statutul social poate cauza probleme. Fiecare si-a facut standarde prea inalte de la viata care se reflecta si in ceea ce priveste partenerul de viata si asta voi arata in special in articolele urmatoare. Standardele prea inalte de la viata descrise la femei acolo exista si la barbati. Si asta este parte din mutilarea spirituala pe care omul intoxicat de mentalitatea visului american o are in societatea contemporana. Cine e afectat devine ulterior el insusi transmitator socio-epidemiologic al acestor abuzuri, identificandu-se cu agresorul si aplicand celor slabi abuzurile la care el a fost supus anterior.
Aceasta este originea imboldului de a ne aroga libertati superioare care uneori abuzeaza libertatile semenilor nostri. Pentru ca mentalitatea toxica si mincinoasa a implinirii de sine prin bogatie („Visul American”) sa nu mai aiba efectele nocive pe care le are pentru sclavii salariali moderni , este nevoie de temperarea acestor tendinte naturale spre a avea mai mult. Solutia tuturor problemelor dintre sexe in general consta in schimbarea mentalitatii „visului american”. Mai intai trebuie stopata libertatea aceasta toxica a varfului piramidei sociale de a abuza straturile sociale inferioare, inainte de a intoxica pe cei aflati pe o scara mai joasa. Eugenia pe care ei o practica ascuns nu poate fi ascunsa total. Mintea omeneasca o percepe iar rezultatul este o epidemie de ideatie paranoida generalizata in societate.
Desi este in mod tendentios echivalata cu marxismul fiind numita neomarxism, limitarea libertatilor si puterii celor din varful piramidei sociale este un mijloc de profilaxie sociala. Sistemele sociale cele mai echitabile o practica cu rezultate foarte bune, in ciuda imaginii de sisteme retrograde sau falimentare care li se face din partea adeptilor sistemelor neoliberale. Realitatea insa arata ca acolo unde sistemele sociale acorda asistenta sociala cetatenilor, criminalitatea si implicit abuzurile si crimele sexuale se reduc. Aceste abuzuri sunt originar de natura ierarhica si ulterior ele iau forma sexuala. Odata ce aceste abuzuri sunt stopate, relatiile normale de cuplu se consolideaza in timp si respectul pentru femei creste.
Sistemul social este pus in situatia de a alege un mediu social decent si echitabil, fara criminalitate dar si cu putini oameni dispusi sa execute ordine, si un mediu social toxic, cu criminalitate si violenta impotriva marginalilor si femeilor, dar doritori de supunere. Primul model social conduce la evolutie economica modesta, eventual inflatie. Celalalt model social produce eficienta maxima de la sclavii moderni, dispusi sa accepte ordinele venite din partea superiorului ierarhic in schimbul suspendarii amenintarii cu violenta. Asa ceva imbunatateste confortul varfului piramidei sociale, in special in ceea ce priveste apetitul unora dintre ei de a practica criminalitatea de lux, printre care si sadismul ucigas. Desigur, varful piramidei sociale alege ultimul model, pentru ca membrii sai sunt urmasii celor care l-au creat. Ei doar il mostenesc. Acum cand avem instrumentele descoperirii acestei metafraude a civilizatiei, avem posibilitatea de a alege de ce parte ne aflam.
Renuntarea la ideologia hedonista a „Visului American” este solutia pentru stoparea pe termen lung a criminalitatii
Lipsa noastra de decizie asupra unuia dintre cele doua modele sociale ne cam face pe toti partasi la aceasta conspiratie a sistemului de protejare a criminalilor sexuali situati pe o scara sociala superioara. Sigur e ca nu le putem avea pe ambele odata. Apoi, daca ne aflam la mijlocul sau la baza piramidei sociale, primul model al eficientei maxime nu numai ca nu ne avantajeaza, dar chiar ne dezavantajeaza direct; noi suntem de fapt sclavii presati de aceste institutii. Apoi, riscurile ca o femeie din propria noastra familie sa ajunga victima a acestor crime sunt mar intr-o astfel de societate.
Autoritatile si papusarii lor trebuie sa inceteze acest joc josnic pe care il fac si sa ia masuri concrete, foarte usor de imaginat, fata de criminalitatea sexuala. Din pacate, nu cred ca asa ceva se va intampla curand. Subiectul inca e tinut la sertar, la fel cum sunt dosarele crimelor protejatilor sistemului, pana cand aceste fapte se prescriu. In schimb s-a deschis calea pentru popularizarea dezbaterii acestui subiect de nisa al regulii initierii exclusiv feminine a curtarii, care nu rezolva absolut nimic din crimele sexuale pentru ca sadicii sunt neafectati de ea si o pot ocoli foarte simplu.
Mediul social ecologic inseamna si ajustarea ideologiei la valorile actuale sau ale viitorului apropiat. Toti ne dorim siguranta in societate insa asa ceva este un deziderat mult prea indepartat pentru societatea actuala. Ne ramane si noua, cetatenilor, sa incercam sa gandim in afara limitelor impuse de aceasta subtila dictatura capitalista spre subiecte preferate ei. Pana atunci eu voi propune mai departe femeilor, si chiar marginalilor in general, un set de masuri de aparare in fata unei astfel de ofensive ideologice dictatoriale care infesteaza mintea si spiritul. In urmatorul articol voi descrie in ce mod idealurile prea inalte afecteaza relatiile amoroase.
Niciun comentariu:
Write comments