Baldovin Concept censured on Facebook

(ro- for English scroll down) Baldovin Concept a fost pentru o perioada in imposibilitate de a fi publicat pe Facebook. Probabil ca unii dusmani ai sigurantei femeilor au fost deranjati de articolele scrse aici in ultimul an, si l-au raportat masiv ca spam, desi continutul sau nu contine reclame si nu vinde nimic. La rugamintile mele, dvs. cititorii ati contraraportat ca spatiu sigur care nu incalca standarderele comunitatii, pentru care va multumesc.

Eng- Baldovin Concept was for some time banned to be published on Facebook. Probably some women's security enemies were disturbed by the last year's articles I wrote here and received multiple negative spam reports to Facebook, although its content doesn’t contain advertising or any kind of commerce. But due to my asking for help, you the readers counter-reported this space as safe, not going against the Facebook Community Standards, so I thank you for that.

12 noiembrie 2018

4.8. c. Abordarea in spatiul public din postura de necunoscut: cel mai prost loc de initiere a curtarii de catre barbati


Acest articol este continuarea celui precedent

4.8. c. Abordarea in spatiul public din postura de necunoscut: cel mai prost loc de initiere a curtarii de catre barbati


Mai departe am sa analizez greseala venit din cealalta parte, cea masculina, printr-o semnalizare prea explicita a disponibilitatii de initiere a curtarii. Aceasta este abordarea explicita stradala sau prin retelele de socializare. Asa ceva creeaza disconfort majoritatii femeilor. Multa vreme am crezut ca acest disconfort de care ele se plang s-ar datora unei constitutii psihopatologice anxioase, care interpreteaza drept agresiune un gest de politete. Exista femei care se incadreaza in acest tipar psihopatologic, si despre ele am scris aici  si o sa mai scriu in detaliu in articolele urmatoare. Ele in general interpreteaza politetea comunitara drept semn explicit de initiere de curtare. Dar nu la aceste cazuri ma refer, ci la abordarea explicita din partea barbatilor in scopul curtarii. Asa ceva nu este un gest de politete comunitara. Politetea este menita sa armonizeze relatiile sociale intre membrii comunitatii. Ea presupune un comportament de reducere a individualitatii personale in favoarea ridicarii statutului personal al celorlalti. Dimpotriva, curtarea si sexualitatea este un comportament de excludere a unei parti din comunitate din functia de reproducere in scop selectiv. Curtarea este o competitie a calitatilor fizice genetice individuale, acoperita de un ambalaj politicos. Asadar ea se afla de fapt la antipodul politetii.

O abordare prea explicita din postura de necunoscut are sens din optica instinctului sexual masculin. Acesta trebuie sa fie disponibil oricand spre imperechere. Insa pentru optica selectiva specifica instinctului sexual femeiesc asa ceva este impropriu. Din acest motiv abordarile explicite de initiere masculina a unei relatii din postura de necunoscut provoaca disconfort si pentru o femeie ce nu sufera de anxietate, nu doar pentru cele anxioase. Exista patru cauze pentru acest disconfort, legate cumva una de cealalta. 1. Prima este aceea ca abordarea explicita a unei femei pe strada sau in oricare din spatiile publice in scopul initierii curtarii incalca cel putin 2 din cele 4 dintre reguli traditionale premergatoare de curtare descrise in primul articol al acestei serii. Ele se refera la cunoasterea in prealabil a potentialului partener sau prezentarea sa de catre o persoana de incredere. De cele mai multe ori astfel de practici incalca si regula a 4-a premergatoare curtarii, cea legata de rangul social inferior al celui ce recurge la asa ceva. Cei mai multi initiatori stradali de curtare isi incearca norocul pe femei mai aratoase sau mai bine imbracate decat ei. Evident o astfel de practica saboteaza interesul principial selectiv al sexualitatii femeiesti.

Femeile sunt total indreptatite sa ceara o educatie a regulilor curtarii prin care sa nu fie excluse din decizia pe care o ia un barbat in ceea ce le priveste, propunandu-le o relatie amoroasa mai mult sau mai putin explicit. Fara un astfel de semn explicit din partea lor, trecerea peste etapa a 5-a premergatoare curtarii este o lipsa clara de respect la adresa femeii. Indiferent de cat de frumos ar fi gestul barbatului, daca el ignora etapa a 5-a, fara a i se da femeii posibilitatea sa aleaga, conform cu etapa a 3-a, atunci femeia se poate simti ca o prostituata careia i se cumpara dragostea, dupa cum am precizat mai sus.

2. La aceasta se adauga si incalcarea etapei a 3-a a curtarii descrisa in acest articol  . Cele mai multe dintre femeile care se trezesc abordate pe strada se simt excluse din constructia relatiei in urma unei astfel de abordari, si e normal sa refuze astfel de propuneri. Chiar daca rangul social sau calitatile unui barbat ce abordeaza explicit o femeie necunoscuta pentru a forma un cuplu, sunt asemanatoare sau chiar superioare cu ale ei, sansele lui de reusita sunt astfel mai mici. Numai faptul ca el decide sa faca asta in spatiul public, precum orice altcineva, il descalifica in ochii selectivi ai receptivitatii amoroase feminine. Practic el a facut un lucru pe care orice barbat il face. S-a contopit cu majoritatea, ceea ce nu e foarte atractiv pentru o femeie. Singurul lucru care l-ar putea scoate din aceasta mediocritate incompatibila cu interesele selective ale sexualitatii femeiesti, este un gest exceptional, o vorba de duh sau altceva. Din pacate lucrurile astea nu vin la comanda…

Incercarea de apropiere emotionala a unui barbat fata de o femeie fara acceptul ei explicit a fost dezavuata in trecut si este si astazi. Societatea contemporana abuzeaza in mod constant de neutralitatea unei persoane pentru a-i forta acceptul spre o relatie sau alta  , dar asta nu e decat o carpeala a dictaturii si sclaviei in culorile libertatii. In acelasi fel, fortarea acceptului unei femei spre apropiere emotionala este un semn al abuzului. In conditiile in care unele femei sunt santajate pentru a accepta o viata sexuala mai intensa cu sotii, o astfel de initiativa accelerata si unilateral-masculina de relatii intime nu este apreciata de ele.

3. Cea de-a treia cauza este teama normala pentru societatea noastra a femeilor fata de criminalii sexuali. Mult timp am crezut ca aceasta teama este exagerata, apreciind-o ca simptom fie de paranoia (in forma de persecutie), fie a unei nevroze anxioase, fie a unei tulburari de personalitate de tip paranoid (sau traumatic). Exista intr-adevar femei care se suprapun peste aceasta psihopatologie. Insa, dincolo de aceasta minoritate femeile normale chiar traiesc un pericol real. Dupa ce m-am uitat peste statisticile oficiale ale criminalitatii sexuale oferite de stat, mi-am dat seama ca traim o adevarata conspiratie privind violenta fata de femei  . Statele cu presiune sociala masiva si fara protectie sociala fata de marginali, precum SUA, Rusia, China, Romania si multe altele, pur si simplu protejeaza criminalii sexuali  .

Asa ca toate femeile au motive serioase sa se teama nu doar de necunoscuti, dar chiar si de cunoscuti, chiar daca statisticile spun clar ca un abordator stradal nu este un violator. Nu toate femeile sunt experte in statistica violurilor si criminalitatii sa stie ca acest gen de barbati nu sunt proxeneti mascati sau violatori. Intr-o societate care nu ofera date statistice clare despre violuri, rapiri si ucideri sadice de femei, e normal ca o femeie sa interpreteze pe un abordator stradal ca fiind un potential violator. Sau, chiar daca ele cunosc statistica ce arata ca violatorul nu este un abordator stradal, totusi poate ca nu vor sa-si asume aceste riscuri, chiar daca ele sunt minime. Asa ca sansele lor de a primi acceptul pentru curtare in aceste locuri sunt mai mici decat in altele. Si, e de indicat ca barbatii sa incerce mai curand in alte parti decat pe strada, pe langa faptul ca trebuie sa astepte semnele de raspuns de la femeie inainte de a face abordarea mai explicita.



4. In sfarsit, cea de-a patra cauza a reticentelor femeilor fata de abordatorii necunoscuti din spatiul public este riscul abuzurilor emotionale. Un barbat care sta la panda pe strada si propune relatii intime femeilor este un potential Casanova. El trece de la o femeie la alta, nu se opreste la niciuna si lasa in urma lui suferinta. Am descris aceste comportamente aici  , asa ca nu reiau ce am scris acolo. Datorita abuzurilor emotionale pe care le poate crea, el e ocolit de femei. Un initiator stradal de curtare nu se poate deosebi de un abuzator, iar femeile nu sunt dispuse sa riste.

Fiecare barbat care recurge la asa ceva trebuie sa stie ca strada e unul dintre cele mai proaste locuri de initiere a curtarii. Barbatii care o practica au impresia ca pot sparge aceste norme puternic consolidate in constiinta umana, doar pentru ca se cred speciali. Dupa esec, ei constata cu surprindere ca sunt respinsi, si uneori se comporta nedemn in fata acestui refuz, jignind sau abuzand femeia Ei intr-adevar trebuie informati mai consistent in privinta acestei greseli, dat fiind ca n-au reusit sa o inteleaga singuri.

Regula a 4-a premergatoare curtarii, respectiv a concordantei statutului social, ar trebui sa fie inteleasa si asumata in mod special. Barbatii trebuie educati inca din scoala sa nu devina agresivi sau jignitori fata de femeia care le refuza curtarea atat in acest context stradal dar si in alte contexte si in alte interese. Sloganul feminist „nu inseamna nu” este perfect justificat si trebuie aplicat in relatiile interumane in general, nu doar in cele ale curtarii. O propunere venita de la oricine nu trebuie neaparat acceptata ca in Evul Mediu dupa criteriul superioritatii de clasa sau de gen.

Un barbat care trece direct la propunerea de relatii intime poate avea succes in fata unor femei grabite sau frapate de originalitatea abordarii directe. Cele 4 reguli traditionale sunt suficiente pentru a reglementa relatiile dintre barbatii care initiaza curtarea stradala si femeile care o accepta sau o refuza. O incercare discreta de socializare poate deriva in curtare daca femeia abordata da semne evidente in acest sens. Daca ea nu ofera astfel de semne, orice efort e in zadar. Dupa ce au fost ignorati, multi barbati trec la a oferi semne si mai explicite in loc sa isi arate o versiune mai buna a lor, conform cu etapa a 4-a a curtarii. Dar in acest moment ei incalca primele doua reguli traditionale premergatoare de curtare, si sansele de reusita a abordarii sunt aproape 0.

Esti poet? Ai un public care te apreciaza? Atunci, da. Poti sa risti la o astfel de abordare pe strada sau in alt spatiu public, asumandu-ti si umilinta de a fi respins. Poeti mult mai mari (cel mai probabil ) au fost respinsi in trecut. Daca te crezi mai valoros decat ei, atunci, da, poti sa-ti incerci norocul. Dar, ai grija ca s-ar putea sa fi evaluat sub nivelul tau real odata cu asumarea acestui risc!




d. Solutii traditionale pentru femei spre a evita complicatii in urma abordarilor inoportune


Pentru o femeie normala disconfortul unei abordari nepotrivite nu este atat de mare incat sa faca o scena sau o criza de irascibilitate. Sunt insa altele care cauta cu obstinatie scandalul, si se comporta seducator prin vestimentatie limbaj si gesturi. Daca barbatul se intampla sa fie si ceva mai timid sau nesigur pe el, atunci isi gasesc si ele momentul propice sa-l umileasca in vazul tuturor. Este o reactie disproportionata venita iata din partea unor femei, care nu trebuie incurajata. Scoala in general nu s-a preocupat spre a-i educa pe tineri inspre ceea ce trebuie sa faca pentru a-si gasi o partenera in dragoste. Educatia sexuala se refera in mare parte la situatiile de dupa aparitia cuplului si nu la modul in care trebuie format. Multi dintre cei care incearca astfel de abordari nu stiu ca asa ceva deranjeaza pe femei. Iar educatie cu vorbe agresive nu se poate face. Desigur, dupa cum voi arata ulterior , in acest caz exista un interes sadic el insusi al femeilor de conformatie isteroida de a umili cu predilectie astfel de barbati slabi, luandu-si astfel masuri de precautie in a-i alege, ca ei sa nu devina ulterior violenti.

Apoi, exista situatii in care acest gen de femei interpreteaza salbatic un semn discret de initiere a curtarii ca lipsa de respect, hartuire sexuala sau viol. Si in acest caz nu am in vedere pe cei care revin cu semne mai clare de initiere a curtarii, dupa ce femeia nu a raspuns cu interes la semnele anterioare. Ma refer strict la cei ce au oferit semne foarte discrete, care se ofera in general si in alte contexte decat cele ale curtarii. Pentru a contracara asa ceva e suficienta argumentatia de pana acum: gesturile sau conversatiile discrete cu care se poate testa disponibilitatea femeii spre a accepta curtarea se aplica si in alte contexte decat acela ale curtarii. Asa ceva nu poate fi nici interzis si nici incriminat pentru ca se foloseste constant in societate. Lipsa de entuziasm al femeii in fata acestui semn discret e un criteriu pentru incetarea curtarii. E suficient un astfel de raspuns reticent, nu unul agresiv sau umilitor pentru cel ce a incercat initierea.

O astfel de regula simpla s-a practicat in trecut si se practica si astazi pana cand feminismul radical s-a trezit sa ostracizeze orice semn facut de un barbat, indiferent cat de discret ar fi. Dupa cum am aratat intr-un articol anterior  initierea pasnica de curtare nu este agresiune, nici hartuire sexuala si nici viol. In video-ul de mai jos se poate vedea un exemplu de femeie, care devine agresiva si aproape ca sare la bataie cu un barbat pentru ca a salutat-o fara sa o cunoasca.



Canalul care prezinta aceasta filmare este unul vadit principial antifeminist si misogin pe alocuri. E posibil ca scena de mai sus sa nu fie una genuina, ci sa fie o caricaturizare a feminismului in general, din partea numerosilor sai oponenti. Insa el prezinta o realitate a feminismului radical de a interpreta salbatic un semn discret de curtare ca agresiune. Reactia din acest video este o vadita exagerare fata de un astfel de semn discret, chiar daca el incalca regula a 4-a premergatoare curtarii mentionata mai sus, respectiv compatibilitatea rangului social. O sa revin la analiza detaliata a acestei exagerari in articolele viitoare. Deocamdata ma multumesc doar sa o aduc in discutie ca exces de zel.

Refuzul cultural uman absolut al femeii de a intra in jocurile curtarii, conform cu regula a 4-a premergatoare curtarii, dictata de stratificarea sociala umana, provoaca o confuzie instinctuala. Refuzul ei este interpretat de instinctul sexual masculin drept trecere la etapa a 3-a a curtarii, ca stagnare. Dupa cum am amintit deja in acest studiu, in perioada traditionala cand clasele sociale erau izolate ermetic, barbatul aflat pe o treapta ierarhica inferioara nu putea initia etapa a doua de curtare catre o membra a unei clase superioare. Dar asta nu insemna ca instinctul sexual ar fi amortit si el de regulile exterioare ale societatii. In perioada de tampon al epocii clasice cu cea industriala, regula a 4-a premergatoare curtarii a inceput sa fie ignorata, conform interesului instinctului. Refuzul institutional absolut din partea femeilor iubite de a le accepta curtarea i-a facut pe romantici sa pluseze. Productii culturale remarcabile au luat nastere astfel. „Luceafarul” este una dintre acestea. „Suferintele tanarului Werther” este alta. Eminescu s-a tot plimbat „pe langa plopii fara sot”, insa idealul accederii la o clasa superioara prin intermediul dragostei s-a realizat doar la nivel fantasmatic, in „Sarmanul Dionis”. Multi barbati au putut vedea pe pielea lor ca refuzul sau obstacolele in fata persoanei iubite i-au intaratat mai curand pasiunea decat sa i-o opreasca. Un barbat mai mult sau mai putin marginal, fara talentul figurilor culturale de mai sus mai mult e incitat de un refuz duplicitar si pervers de la o femeie isteroida.

Femeile cu o doza mai mare sau mai mica de isterie in ele simt instinctiv asta. Si uneori pluseaza catre seductie lipsita de interes concret de curtare doar pentru aceasta exersare a fortelor proprii. Trebuie insa sa isi asume riscurile intrarii intr-un astfel de joc al seductiei. Un barbat marginal, umilit in viata de zi cu zi de numeroase frustrari isi poate varsa furia pe o femeie care se aventureaza in astfel de jocuri. Sloganul feminist „nu inseamna nu” este justificat pentru femeile decente. Insa isi pierde din consistenta in cazul femeilor isteroide seducatoare. Acestea ajung sa fie abuzate de barbati care interpreteaza senzualitatea lor ca accept al etapei a 5-a a curtarii. Statul nu poate si nu trebuie sa acopere aceste jocuri ale lor. Femeile in general trebuie sa fie atente la modul in care refuza un astfel de marginal social care le abordeaza pe strada. Un refuz umilitor pentru el le poate aduce neplaceri, asa ca in acest caz e nevoie de diplomatie. In principiu, femeile cam stiu in ce consta aceasta diplomatie, fie ca sunt normale fie ca sunt isteroid-seducatoare. Eu voi trece in revista mai jos trei solutii pentru aceasta problema pentru a sublinia inca odata ca societatea a rezolvat cu mult inainte aceste probleme. Ele trebuie doar preluate si adaptate la conditiile lumii contemporane.

Reintoarcerea la institutia inelului/verighetei e suficienta pentru a semnaliza faptul ca o femeie nu doreste o abordare in spatiul public de catre un barbat, in cazul in care o astfel de frustrare minora e perceputa atat de supradimensionat precum in cazul de mai sus. Insa intoarcerea la aceasta institutie trebuie sa se faca onest si consistent. Sunt femei care-si dau inelul jos de pe deget pe strada nu din motive de aroganta metajustitiara, ci pentru a semnaliza ambivalent disponibilitatea pentru recuplare. Iar cand „oferta” e nemultumitoare ele invoca dreptul la liniste. Intr-adevar nici barbatii marginali care abordeaza femeile la intamplare, pe banda rulanta, fara diferentiere, nu se comporta echitabil. Dar si femeile care practica asa ceva intra intr-un joc periculos de-a abuzul. O sa revin la aceasta tema in articolele urmatoare.

Pe de alta parte, abordarile directe venite dinspre barbati in mediile de socializare pot fi stopate prin refuzul de acceptare a urmaririi sau de includere in lista de prieteni a necunoscutilor in retelele de socializare, daca frustrarea initierii curtarii este atat de mare. Exista in principalele retele de socializare aceasta posibilitate de refuz al contactului. Sau, poate exista posibilitatea crearii unui cont public, care presupune comunicarea cu grupuri mai largi, si a unuia personal, care comunica cu prietenii din viata reala. Cel public nu trebuie sa aiba fotografii personale sau locatia. Feminismul moderat a gasit un întreg set de reguli cu privire la acest fapt. O cititoare mi-a trimis un articol foarte detaliat despre ce trebuie sa faca femeile care vor sa evite hartuirea sexuala online sau in viata reala. Foarte interesanta mi s-a parut aplicatia „Block Together” folosita pentru Twitter care va bloca automat orice urmaritor este activ timp de mai putin de 7 zile, care are sub 15 urmaritori. Pentru mai multe detalii accesati asadar linkul de mai sus!

Numai ca, da, aceste femei practica un conflict dubios de interese. Ele sunt nehotarate intre doua lucruri care la un moment dat intra in conflict unul cu celalalt. Pe de o parte ele au nevoie de avantajul popularitatii in respectiva retea, venit de la aprecierile si comentariile pozitive ale necunoscutilor. Astfel de „prieteni” le apreciaza activitatile si le ridica statusul in ochii altora. Din acest motiv ei sunt primiti in cercul de prieteni din respectiva retea de socializare online. Insa atunci cand acesti „prieteni” devin vorbareti prin mesaje private, lucrurile nu mai sunt placute pentru ele, si vor schimbarea regulilor sociale de abordare. In aceeasi situatie se afla si femeile care s-au casatorit din interes si nu din dragoste, si se trezesc la jumatatea vietii ca nu-si mai gasesc identitatea, si se simt folosite in cuplul marital. Practic dilema „prietenilor” din retelele sociale online reia la nivelul virtual cea a sotiei casatorita mai mult din ratiuni materiale, sau a prostituatei de lux care are nevoie de admiratia celorlalti pentru a-si ridica pretul serviciilor, dar e incurcata abordarile lor.

Cea de-a solutie de evitare a disconfortului este vestimentatia adecvata locului si momentului. La punctul C din acest articol  am aratat ca evitarea vestimentatiei sumare, provocatoare in spatiile urbane dubioase este o solutie universala pentru problemele venite de la abordari prea dese din partea barbatilor. Am sa revin la aceasta tema in articolele urmatoare pentru ca aici exista o dezbatere cu privire la „educarea” marginalilor spre a nu aborda astfel de femei seducatoare. Aceasta dezbatere e mai ampla si cu teme mai diverse si de aceea o sa-i dedic o sectiune separata. Deocamdata ma multumesc in a arata ca o astfel de precautie e o solutie diplomata pentru evitarea acestui gen de neplaceri pe termen scurt, pentru a nu produce confuzii printre barbati.



Iata ca nu e nevoie de nicio revolutionare a initierii exclusiv feminine a curtarii. Etapele si regulile traditionale premergatoare curtarii sunt suficiente. Pe de o parte cele mai importante etape ale curtarii, 1 si 5 sunt cele decise de femeia insasi. Iar astea sunt cele mai importante. Propunerea de initiere exclusiv feminina a curtarii este deja acoperita de aceasta norma traditionala. Apoi, o relatie de cuplu cu un barbat pasiv e de nedorit pentru majoritatea femeilor. Voi reveni la acest subiect cu mai multe detalii in articolele urmatoare. Voi expune in ele argumente auxiliare in defavoarea propunerii feministe de initiere exclusiv feminina a curtarii si de incriminare (fie si doar morala) a salutului fara consimtamant. Urmeaza 3 articole in care voi descrie conflictul teoriei initierii exclusiv feminine a curtarii mai antai cu mentalitatea tradiţional-conservatoare , apoi cu spiritele poetice şi dragostea spirituala, şi apoi cu însuşi feminismul moderat.





Niciun comentariu:
Write comments

Popular Posts

Etichete