english version here
„Homo homini lupus”- omul este lup pentru semenul sau asta este cea mai buna descriere a societatii omenesti. Omul s-a desprins de animal cu forta armelor, a trait un paradis vanandu-le insa curand vanatul s-a terminat si apoi a inceput sa se vaneze pe el insusi. Astazi exista triburi primitive care atunci cand vad eficienta armelor „civilizate” iti cer pe loc sa le ajuti sa distruga triburile rivale. Asta e a doua etapa de dezvoltare a omenirii. Dupa ce omul si-a vanat si semenii si i-a exterminat a observat ca nu prea mai are ce manca si ca trebuie sa se intoarca de unde plecase asa ca s-a hotarat sa nu-si mai ucida semenii ci doar sa ii convinga sa ii faca lui papica. Si asa au aparut sclavii , cultura clasica si despotismul...
Toata cultura clasica e facuta pentru a convinge sclavul ca daca unul vine cu arma si ii subtilizeaza astfel produsele este un lucru perfect justificabil. Pe cat de absurda este o astfel de situatie si de neacceptat de insasi sistemul clasic pe atat de absurde sunt constructele culturale clasice si sufletul clasic in general. Ambivalenta descoperita de psihanaliza in psihic si exprimata nonsalant de catre filosofia lui Hegel la nivel ontologic sunt rezultatul unor astfel de prelucrari a acestei nemernicii originare a sclaviei. Filosofia lui Hegel pe care o intelege numai Dumnezeu este tipicul culturii clasice; cu cat un construct cultural este mai ezoteric si mai obscur cu atat mai bine pentru mutilare, deci pentru eficienta.
Alchimia cu secretele sale discriminatorii sunt de asemenea tipice pentru cultura clasica. Totul este mutilare, orbire si dezumanizare. Singurul lucru care se face pana la perfectiune este sistemul de extragere a profitului de pe munca sclavului. Creativitatea omului clasic a atins efectiv cote nemaiintalnite cand a fost vorba sa se organizeze si sa paraziteze restul omenirii aflat la nivel de civilizatie primitiva.
Justitia a fost facuta de cei mai abili exploatatori de sclavi din antichitate - romanii. Arta este in masura sa divinizeze stilul de viata imbelsugat al seniorului si sa demonizeze pe cel al sclavului. E suficient sa fi fost prost hranit, bolnav, murdar si incapabil de a te exprima pentru a deveni prototip al diavolului gata de a primi rasplata pentru „rautatea” ta de la o sabie care are un „sfant” la celalalt capat. Cine sa fie, cine sa fie acest sfant – e tocmai seniorul care nu s-a saturat ca iti subtilizeaza produsele; mai nou are si mustrari de constiinta. Dar, stati fara grija: cultura se ocupa si de asta pentru linistea seniorului! El o sa vrea cu tot dinadinsul sa te transforme in animal si sa ia inocenta pozitie a lui „asta e viata: animalul mai puternic il mananca pe cel mai slab”. Cultura apare la momentul potrivit si isi face cu strasnicie treaba. Cat de multe are sistemul de datorat culturii!
De ce sa te chinui, sa ii ucizi in chinuri groaznice pe capilor rascoalelor ca sa dai o lectie multimii? Iti faci si pacate nu de alta! Mai bine dezvolta un sistem care sa ii ghiceasca pe astfel de oameni si sa ii faci sa lucreze pentru tine. Identifica-l si promoveaza-l pentru a nu cumva trezi constiinta adormita a maselor. Pe de alta parte un astfel de om are si putere de organizare pe care o poti folosi in interesul tau! Eventual fa niste selectii in sistemul de educatie in asa fel incat posibilii haiduci sa fie formati in spiritul corporatismului.
Toate bune si frumoase pana la Revolutia Franceza cand principalul despot fu linsat si lasat fara cap de catre sclavii revoltati. Au mai existat revolte ale sclavilor inabusite in sange dar de data asta sclavii chiar au decapitat tot ce au prins. Si atunci a aparut o alta etapa in istoria omenirii: despotismul poleit democratic. Sclavul nu mai este indoctrinat cu religie ci cu numere de iluzionism, minciuni si manipulare. Cu alte cuvinte religia a coborat din cer pe pamant...
Nu am nici un fel de indoiala ca sistemul social actual este o poleire democratica a vechiului despotism de dinainte de Revolutia Franceza de catre cei care s-au gandit sa faca un sistem care sa evite soarta ghilotinei. Lucrul acesta e cumva de inteles; ar fi imposibil ca sistemul sa devina peste noapte in cateva sute de ani unul uman din despotic ce a fost. Educatia si cultura pe care am primit-o sistematic insa ne face sa vedem aceasta banalitate ca pe un adevar profund. ( Mitul pesterii …) De atunci sistemul a creat institutii care sa mascheze acest despotism si care sa ii converteasca pe posibilii declansatori de revolutii la mentalitatea stapanului. Pentru ei s-au creat posturi parazitare in stat.
Din toate astea pot fi sintetizate doua institutii originare indispensabile functionarii sistemului: institutiile productiei reprezentate de sclavi si folosirea muncii lor si cele ale preventiei menite sa le impiedice revolta acestora. Primele sunt institutii ele muncitorilor/sclavilor iar celelalte ale „oamenilor de cultura” si a birocratiei.Primele vizeaza o munca concreta si stresanta care se finalizeaza cu productia de bunuri, celelalte vizeaza o munca ce seamana destul de mult a taiere de frunze la caini dar care da impresia sclavilor ca e rupta din cer. Ea e o birocratizare inutila dar are rolul de a da ocupatie cuiva care risca sa porneasca o revolta.
Sistemul actual a dus la perfectiune aceste doua institutii ale productiei si preventiei. Primele sunt firmele, companiile si tot ce tine de crearea de bunuri de consum. Sclavii nu mai sunt amenintati cu armele pentru a-i convinge sa munceasca ci cu altceva. Armele au fost inlocuit in cea mai mare parte de scoala, presa, justitie, politie, divertisment si tot ce nu produce bunuri. Acum sclavii nu se mai numesc nici sclavi si nici muncitori pentru ca termenul folosit de Marx s-ar putea sa nu dea bine selfesteemului lor si astfel productia sa scada din cauza lipsei de motivatie. Acum ei numesc :
„manageri”
„consultanti”
„asistenti”
„imputerniciti”
„reprezentanti”
„supervizori” …
Din pacate pentru paraziti si din fericire pentru sclavii contemporani acestia nu mai cred nici in bruma democratica aparuta in civilizatie astazi peste acest construct profund despotic. Increderea in institutii a ajuns la cote foarte scazute peste tot in lumea civilizata. Acestea nu mai stiu ce sa faca pentru a-si recapata credibilitatea. Nu iti trebuie multa minte sa vezi ca s-au inlocuit vechile constructe culturale menite sa sustina forta seniorului cu cele ale unei minciuni de tip burghez, industrial. S-a inlocuit seniorul cu burghezul iar acum burghezul a devenit corporatist cu ajutorul PR-ului si advertisingului. Intr-adevar, corporatistul contemporan e mai fin si mai uman decat burghezul de pana acum 50 de ani. Insa lumea e alta. Pretentiile sunt altele. Cerintele sunt altele. Despotismul isi traieste ultimele clipe. Zeitgeist inseamna popularizarea unor teorii restranse pana acum doar la nivelul elitelor. Sclavul s-a emancipat, a devenit demn. Se cauta solutii pentru imbunatatirea sistemului social pentru ca un astfel de film in special in varianta Addendum care a aparut de curand risca sa devina o „cutie a Pandorei” si sa se declanseze o alta Revolutie Franceza in varianta postmoderna.
9 noiembrie 2008
Originea institutiilor productiei si preventiei
About Baldovin
Gabriel Baldovin is a psychologist, philosopher and artist. He previously worked as a graphic designer and teacher
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Popular Posts
-
Manifestul societăţii automatiste 2.5.4.4.8. Exemple de manipulare şi obedienţă realizate prin publicitate şi marketing Acest articol...
-
16-04-2009 In romaneste aici: This entry is linked to some still to come. Its main purpose is to explain two issues are specific to the...
-
Pentru ca intre timp acest articol a ajuns ceva mai lung, am decis sa-l impart in cateva sectiuni dupa cum urmeaza: Respingerea ideii mit...
-
Contact me! Name: E-mail: * Message: *
-
English version here Pe omul cu tulburari psihice e batalie mare si o concurenta nemiloasa. Cine reuseste sa il aiba client are pur si si...
-
English version here: http://baldovinconcept.blogspot.ro/2015/01/on-contemporary-society-neuroticist.html Am vazut recent Predestination...
-
Varianta in limba romana For winning control over the mental disorders person there is a big battle and ruthless competition. Whoever m...
-
6. Solutii pe termen lung pentru stoparea crimelor sexuale si a abuzurilor emotionale 6.1 Solutii generale pentru stoparea criminalitati...
-
16-04-2009 english version here: Acest articol este legat de inca cateva. La finalul lor imi doresc sa explic mai intai arestarea lui B...
-
Psychoanalysis: a natural subversive discipline but not a oppressive one ( in romaneste aici ) I have just seen a documentary called „ ...
Etichete
- economie (56)
- english (80)
- eseu (153)
- estetica (12)
- etica (149)
- filosofie (85)
- insfaturi (2)
- istorie (23)
- legislatie (50)
- ontologie (9)
- psihanaliza (113)
- psihologie (189)
- psihopatologie (121)
- recenzie (20)
- sociologie (212)
Niciun comentariu:
Write comments