22 februarie 2009

Primitivismul in civilizatia contemporana

22-02-2009


english version here:


Parazitarea primitivismului din interiorul spatiului geografic al societatii civilizate


Civilizatia primitiva este o civilizatie a cuceririi naturii cu resursele ei insa incapabila de stapanire. Abia civilizatia clasica este o cultura a cuceririi omului, a inrobirii lui. Civilizatia„dezvoltata” asa cum exista de cateva secole in lumea occidentala este o civilizatie a imperativului categoric, a recunoasterii omului ca valoare suprema si a actiunii conform acestui principiu.

Paradoxul societatii (post)industriale de astazi ramane acela ca imperativul categoric formulat fara echivoc de catre Kant nu poate fi aplicat in mod universal. Statutul inestimabil al omului nu poate fi aplicat nici macar omului occidental nemaifiind vorba de cel oriental care este mult sub acest statut de evaluare.

Societatea contemporana „dezvoltata” la fel ca si cea clasica si medievala are nevoie de o civilizatie primitiva pe care sa o poata parazita. Fie ca aceasta societate primitiva e o enclava (incorporata) in civilizatia moderna, fie ca e chiar o comunitate exterioara, ea are nevoie de servitori naivi care sunt reprezentanti ai civilizatiei primitive. Dupa cum regina orbetelui de Africa face cu muncitoarele sale secretand substante pentru a nu li se dezvolta organele genitale la fel face si civilizatia „morala” cu supusii sai impiedicandu-i sa se ridice din starea de primitivism. Cred ca pentru un om inteligent si neafectat de interese personale in aceasta directie e clar ca societatea dezvoltata nu poate supravietui fara colonialism, fara exploatarea si uneori chiar suprimarea vietii primitive si salbatice. Modul de lucru e urmatorul: „Ia dati-ne noua voi paganilor aurul si bunurile voastre caci noi suntem copiii lui Dumnezeu; daca refuzati atunci vom veni cu armatele peste voi”. Colonialismul, cel atat de deplans astazi de ipocrita cultura contemporana este de fapt motorul civilizatiei. Aparatul de propaganda si manipulare este elementul de noutate al colonialismului capitalist fata de cel clasic. Numai dupa ce acestea esueaza se poate trece la represalii armate sub diferite pretexte. In cazul comunitatilor externe se foloseste razboiul direct clasic pentru a obtine robia acestora. Pentru primitivismul incorporat astfel de represalii sunt realizate cu ajutorul Ju$titiei. In trecut pentru realizarea acestui plan se folosea paganismul ca scuza, mai nou se foloseste „axa raului” si „terorismul” in general. Acestea sunt instrumente perfecte pentru societatea colonialista pentru a pastra restul lumii in intuneric.

O civilizatie absolut morala in sensul formulat de Kant este posibila doar in momentul in care viata omului este protejata de factorii externi. Civilizatia morala incepe din momentul in care toata lumea are un adapost normal si suficienta hrana incat sa nu moara de foame. Daca aceste conditii minime nu sunt indeplinite atunci civilizatia este doar una rudimentara, clasica, cel mult industriala, dar nu morala si dreapta asa cum ea pretinde. Omul nu poate fi valoare suprema atata timp cat poate sa moara de foame sau frig. Acestea sunt realitati specifice culturii primitive/clasice. Intr-o astfel de societate numai anumiti oameni au valoare inestimabila. Restul sunt sclavii. Rolul lor e sa serveasca. Armatele clasice sau armatele vopsite politienesc asa cum apar in statul mai mult sau mai putin politienesc modern au acest rol de a pazi sclavii sa isi faca bine treaba.

Diferenta dintre sclavi si stapanii sau supraveghetorii de sclavi este aceea ca primii sunt amanuntit controlati, stresati si trasi la raspundere pentru activitatea lor in timp ce ceilalti lucreaza in spatele usilor inchise ca niste zei autoproclamati. Cu cat mai usoara si mai parazitara e activitatea celorlalti cu atat mai stresanta si mai grea a activitatea sclavilor care trebuie sa le acopere si lor lipsa de eficienta si de implicare constructiva in viata comunitatii. Printre cele mai stresante munci sunt acelea de supraveghere ale diferitelor masini si instalatii. Printre cele mai grele sub aspectul efortului fizic se afla cele din agricultura sau constructii. Stresul sau hiperstenia specifice acestor ocupatii se vor transforma mai devreme sau mai tarziu de-a lungul generatiilor in depresie, tendinte paranoide sau alte tulburari psihice. Acestea la randul lor se transforma in tulburari somatoforme sau chiar in boli ale organismului. Practic starea de boala in care se afla o buna parte a omenirii datorita starii de sclavie este acel atentat la adresa vietii lor si la adresa imperativului categoric cu evaluarea vietii umane la nivel suprem. Iata ca intarirea unei parti a umanitatii se face cu pretul slabirii alteia. Situatia pare un cerc vicios; pentru a pune imperativul categoric in actiune si a acorda valoare inestimabila unei parti din comunitate trebuie sacrificata o alta parte cea a sclavilor. Viata sclavului nu mai e scop in sine ci scop pentru stapan. Sclavul raspunde prompt nevoilor si dispozitiei sale, adica e un fel de obiect/fiinta utilitara al carui scop este servirea celorlalti.



Parazitarea primitivismului din afara spatiului geografic al societatii civilizate



S-ar putea aici aduce contraargumentul vietii simple si usoare pe care omul occidental o are astazi. E un lucru evident faptul ca viata lui este mult mai usoara fata de cea a predecesorilor sai, ca exista multe sarbatori si petreceri, ca joburile stresante au ajuns destul de rare etc. Exista unele tari vest-europene unde cersetorii sunt luati de pe strada si dusi in adaposturi unde primesc un pat normal si mancare. Dar totusi un astfel de efort comunitar atarna greu in spatele celorlalti membri. Stresul vietii de zi cu zi este multiplicat de sustinerea celor care nu pot sau nu vor sa munceasca si sa contribuie la bugetul comunitar. Pentru ca o anumita parte din cetatenii societatii contemporane sa atinga un acest statut este nevoie ca restul lumii sa le usureze viata cu munca lor. Din pacate sclavii se aleg acum din afara unor astfel de state si asta e pretul “libertatii moderne”.

Mirajul unei vieti occidentale a aprins si inca continua sa aprinda imaginatia si ravna restului lumii si emigratia este consecinta acestui fenomen. Insa un astfel de stil de viata este usurat tocmai datorita acestui tip de invidie. Adica inclusiv in lumea civilizata emigrantii fac cele mai ingrate joburi. Apoi o buna parte din munca grea a occidentalului s-a transferat astazi in tarile extrem orientale asa cum e India sau China. Vechilor sclavi occidentali li s-a deschis drumul catre lenevie sau creativitate fiind trimisi acasa din fabricile care s-au mutat in aceste tari contra unui ajutor de somaj care echivaleaza cu salariu de lux in alte parti ale lumii. Acesti oameni accepta sa lucreze in conditii de secol 17-18, cu foarte putine drepturi si de aceea ei sunt mana cereasca pentru diferitele corporatii.

Am spus-o in lucrarea mea „Starpirea vampirilor” si reiau ideea. In momentul in care o companie occidentala patrunde intr-o comunitate clasica sau primitiva se intampla un lucru devastator pentru comunitate. O parte din cetateni, cei angajati de companie sunt artificial modernizati, artificial ridicati din stilul de viata primitiv sau clasic si adusi in mijlocul problemelor vietii contemporane pentru care cei mai multi nu au afinitati adaptative. La prima vedere o astfel de companie pare a fi raiul de pe pamant aducand prosperitatea si eradicand saracia acelei comunitati. Insa lucrurile stau altfel la o privire mai atenta. Chiar daca traiau la limita subzistentei totusi acei oameni primitivi nu erau saraci. Saracia si problemele ei este specifica societatii dezvoltate si nu celei primitive. Starea de minima subzistenta este starea naturala a omului primitiv cu mecanismele sale interne de autoreglare si integrare in mediul salbatic. Sentimentul si realitatea saraciei vin abia cu minciunile „societatii dezvoltate”. Primitivul accepta fericit ca un copil neexperimentat o astfel de terifianta transmutare din starea de primitiv in cea de modern la fel cum un copil accepta invoiala de a sari de la fereastra peste 5 minute in schimbul unei bomboane. Ca si copilul si primitivul va plati scump pentru o astfel de naivitate. Dezradacinarea este una dintre teribilele consecinte a acestei alegeri. Sa urmam firul logic al unei astfel de realitati. Sa ne imaginam ca in urma unei astfel de intruziuni corporatiste bastinasii vor contacta diferite boli. Evident ca angajatii vor fi trimisi in strainatate pentru tratament sau se va aduce un doctor in zona. Insa ce vor face cei care nu sunt angajati? Iata un prim moment al scindarii comunitatii primitive in urma intruziunii corporatiste. Insa cel mai clar semn al acestei scindari sociale este dat de tensiunile care se acumuleaza intre angajatii companiei care se adapteaza treptat la stilul de viata occidental si cei neangajati care devin din oameni normali ai societatii primitive niste saraci ai societatii moderne artificial implementate in aceste zone. Acestia ajung sa ii invidieze si sa ii urasca pe adaptati si isi pun toata energia in a le lua locul. Pentru asta accepta salarii mai mici si astfel drepturile naturale ale muncitorului occidentalizat se risipesc pentru toti. Cei angajati simt aceasta „amenintare” la adresa lor de catre cei ce distrug piata salariilor. Invidia somerilor fata de cei angajati si dispretul angajatilor fata de someri sunt ingredientele unei societati scindate. Iata terenul propice pentru tulburarile sociale! Iata ce inseamna neocolonialismul corporatist! Iata ce simplu se pot transforma niste oameni primitivi dar liberi din societatea primitiva in niste oameni primitivi dar sclavi in societatea dezvoltata.

Se poate spune astfel ca greutatea civilizatiei occidentale a inceput sa atarne pe omul oriental de rand invidios si pofticios la bunastarea occidentala. Iata ca problema nu s-a rezolvat! Gunoiul se arunca ceva mai departe de lumea occidentala. Insa lumea se globalizeaza, ea se transforma incet dar sigur intr-un sat planetar asa ca nu va dura mult pana cand acest gunoi va incepe sa miroasa si in cealalta parte a lumii. Civilizatia occidentala trebuie sa se gandeasca de pe acum ce e de facut pentru ca viitorii teroristi se vor alege din India si China.



Instrumentele avansate ale statului „dezvoltat” modern de paraztitare a culturii primitive



Tarile occidentale nu mai au stat politienesc foarte vizibil insa, nici o problema, o tara ca si China catre care s-a mutat sclavia pot rezolva problema pentru ca acolo statul politienesc functioneaza. Bunastarea occidentala de astazi se face in buna masura cu ajutorul statelor politienesti care pazesc sclavii din afara Occidentului. La fel s-a rezolvat si problema torturii interzisa pe teritoriul SUA dar permisa in diverse avioane care se plimba prin lume de placere... Oricum ar fi, armata si statul politienesc sau semipolitienesc sunt carpelile provizorii care pot tine provizoriu societatea actuala „dezvoltata” in stare de functionare. Omul occidental n-a scapat nici el de acestea ci doar sunt ceva mai blande cu el. Ju$titia este cel mai clar exemplu al acestei prezente autoritariste chiar daca de cele multe ori in tarile "dezvoltate" ea este folositoare omului de rand in ceea ce priveste protectia in fata abuzurilor altora. Insa ca orice sistem mafiot Ju$titia nu mai protejeaza omul de rand in fata abuzurilor sistemului care ii fura (sistematic) din venituri. Asta arata de fapt adevaratele resorturi ale ei. De fapt Ju$titia nu doreste sa il apere pe omul de rand de cel ce i-a adus o paguba ci vrea ca si acela sa fie "reabilitat", sa produca si el ceva si sa plateasca si el taxe neofeudalilor. In felul acesta bugetul pentru banchetele lor va fi mai mare.

Omul de rand este abil manipulat sa plateasca serviciile politicienilor si a altor urmasi ai vechilor feudali fara chiar sa inteleaga acest lucru. El este obligat sa le cumpere (de)serviciile si nu are nici o alternativa sa nu o faca. Ju$titia si restul de resurse ale statului politienesc este pur si simplu nemiloasa cu cei care incearca sa se sustraga. Ju$titia nu te apara decat ocazional de furturile altora ca tine insa are grija sa fi aspru pedepsit daca nu accepti zambind ca "oficialii" sa te fure pe tine. Toate aceastea se fac cu o abilitate si o manipulare desavarsita. Sistemul iti subtilizeaza munca si produsele exact cand iti iei un job. Putini din cei ce nu isi platesc taxele la stat sunt aruncati direct in inchisoare. Numai ca nu poti sa iti gasesti un job legal fara ca taxa de protectie catre sistem (mafiot) sa nu fie inclusa. De fapt taxa nu o plateste angajatul direct ci angajatorul sau prin oferta de lucru contra salariu. Abia atunci cand angajatorul refuza sa plateasca la randul lui mai sus pe scara sistemului aceasta taxa se poate vorbi de o aruncare a acestuia in inchisoare. Dar cine e atat de fraier sa accepte ca el sa mearga la inchisoare in loc sa trimita povara parazitilor social in carca angajatului si astfel sa isi recupereze pierderile! In felul acesta munca angajatului este mult mai grea decat ar trebui sa fie deoarece pe langa schimbul corect cu angajatorul mai intra si mana nesatula a politicianului pe care el trebuie sa o suporte cu munca sa. Din pacate astfel de taxe de protectie nu se mai intorc niciodata catre comunitate ci sunt irosite dincolo de portalurile… pardon… usile inchise dupa care se scund politicienii. Sistemul mafiot iti ia din salariu taxele de protectie fara ca macar sa stii. Contractul de munca angajat-angajator care e din start corupt de aceasta situatie a sistemului parazitar. Faptul ca angajatul presteaza o munca mai grea pentru retributia pe care o primeste inseamna o excludere automata a acestuia in trecutul civilizatiei, un refuz al sistemului de a-i aproba contemporaneitatea.

Nu ai de ales decat sa refuzi sa muncesti. Cel care o face insa este exilat la marginea societatii si exclus din civilizatie. In felul acesta sistemul iti interzice un lucru elementar si anume schimbul de produse cu colegii tai de comunitate. Nu poti sa participi la bunastarea omenirii de pe urma mintilor stralucite ale civilizatiei care au creat tehnologia si au usurat viata moderna. Sistemul mafiot modern s-a facut stapan peste toate astea, el da aprobare pentru ca X sa faca parte din umanitate si din minunile sale daca plateste taxa la fel cum regii/principii acceptau sau refuzau casatoriile supusilor in trecut. Ju$titia are grija ca toate astea sa functioneze perfect.

Vechea conceptie asupra justitiei ca reparatie facuta unui abuz este o minciuna gogonata. Hamurabi, regele oriental care a ramas in istorie ca primul utilizat ori a unui cod de legi, le-a facut pentru a explica supusilor mai exact ce vrea de la ei. Cam asta e si in societatea moderna justitia. Diferenta consta in faptul ca in ea se investesc mult mai multe resurse pentru a parea in ochii celor pe care ii napastuieste ca ar fi motorul dupa care societatea functioneaza, ca e menita pentru protejarea celor slabi fata de abuzurile celor puternici. Dar in realitate ea doar a perfectionat aceasta veche si primitiva indeletnicire a celor puternici de a-i papa pe cei slabi. Asanumitii (de catre cultura oficiala) sofisti au vazut faptul ca legile sunt ca niste fire din plasa de paianjen unde mustele se prind in ele iar animalele mai mari le rup.

Dar sa fie bine inteles; eu nu am o problema cu a recunoaste justitia ca motor al functionarii sociale. Doar ca o consider o barbarie la fel ca si legea junglei. Hotul si infractorul modern pe care justitia chipurile il amendeaza pentru gesturile si actiunile sale ”necivilizate” este la fel de ”indreptatit” pentru ceea ce face la fel cum este si justitia si sistemul pe care il apara sa isi ia partea leului. Diferenta consta in faptul ca infractorul de drept comun foloseste arme albe sau arme de foc de calibru mic, iar justitia vine cu elicoptere, carabine si chiar tancuri. Justitia e mult mai bine dotata cu arme, asta e clar.

Lucrul cel mai interesant este acela ca furtul originar al sistemului in frunte cu politicienii facut sclavilor pare cu totul legitim daca acestia sunt primitivi. Dupa cum legitima pare uciderea animalelor de abator in scopul supravietuirii speciei umane la fel este „serviciul” de guvernare pe care politicienii si restul de paraziti neofeudali li-l ofera pentru a fi „ridicati” la rang de oameni civilizati. Cultura manierelor elegante stie sa anatemizeze foarte eficient brutalitatea primitiva! „Esti prost si orb iar eu iti arat drumul contra sclaviei tale”; asta e „simbioza” sociala a statului „dezvoltat” modern! Mi se pare mie cumva sau crestinii colonialisti faceau acelasi lucru cu paganii acum cateva sute de ani?




Urmarile culturale si psihopatologice ale scindarii sociale din societatea „dezvoltata” moderna



Evident ca sistemul apoi lucreaza in defavoarea ta, pentru a te mentine in starea de robie la fel ca si unii cersetori isi mutileaza copiii pentru a avea mai mare succes la cersit. Daca acesti asanumiti parinti sunt totusi cazuri izolate sistemul face acest lucru cu schilozii sai spiritual in mod regulat. Educatia deschisa, egalitatea de sanse si alte astfel de minciuni gogonate ale sistemului sunt doar strategii de imagine menite sa le mai ridice moralul victimelor societatii si astfel sa le faca mai profitabile.

Din acest motiv cred ca societatea contemporana e mult prea impanzita cu primitivism ca sa fie numita civilizata, morala sau dreapta. Ne-am umplut cu masini, aproape ca nu le mai suportam in jurul nostru si totusi suntem la secole distanta la o viata cu adevarat civilizata si umana in sensul parerii bune despre sine pe care cultura i-a facut-o.

Dintre toate speciile de pe pamant cea umana este de departe cea mai bolnava si cea mai deprimata. Lucrurile urate ale civilizatiei primitive si salbatice se rezolva de la sine deoarece in primul rand sunt create de natura si tot natura le autoregleaza. Primitivismul supravietuitor in societatea capitalista e de mii si mi de ori mai socant decat cel original al naturii. Am vazut cum hienele pot manca de viu prada in savana. A fi mancat de viu pare una dintre cele mai crude morti posibile. Si totusi pana si in acest caz secretiile umorale anesteziaza durerea prazii. Timpul unui astfel de cosmar e de 10-20 minute pana la o zi sau maxim doua. Insa cea mai mare parte a vietii animalului este una armonioasa. Din pacate depresia pe care majoritatea oamenilor societatii „dezvoltate” o resimt este o durere continua care se prelungeste teribil pe zeci si zeci de ani. Abia daca drogurile si un intreg aparat social de distractie mai pot temporar si provizoriu tempera aceasta epidemie depresiva a civilizatiei.

Cam asta e problema societatii actuale bazata pe elementele si actiunile primitive. In timp ce unii lupta pentru viata lor altii traiesc total rupti de realitate. Elitismul lor cartezian este doar un cinic mijloc de sustragere din aceasta realitate. Pentru ei pana si sentimentele de vinovatie sunt spalate de sistem. Urmasi ai vechii aristocratii si a vechilor colonialisti, ei sunt rasfatatii societatii moderne. Spiritul lor corporatist in care se ascunde vechea mentalitate de jefuitori a scapat parca spiritului naturii. Ei au devenit niste cyborgi care se pare ca nu mai pot fi readusi in familia umanitatii, naturii si vietii sub nici o forma. Mizeria pe care au produs-o naturii umane in ultimele secole se resimte astazi ca un cancer in constiinta lumii. Daca aceste creaturi ar fi spuma umanitati nimeni nu ar avea ceva de obiectat fata de statutul lor de vampiri sociali. Dar acesti oameni au uitat sa mai fie oameni, traiesc pentru imagine, traiesc pentru a-si ascunde urmele, traiesc pentru statistica si nu stiu sa traiasca altfel decat prin minciuna, manipulare si, in final furt cu ajutorul instrumentelor sofisticate ale statului.

Cultura contemporana abunda de neincrederea in metanaratiuni si scepticismul fata de toate si tot. Un singur lucru ramane ferm pe pozitie cu titlu de adevar universal valabil: faptul ca exista sclavi si ca trebuie sa ramana sclavi pentru ca altfel omul liber nu ar mai putea fi liber. O da! Nimeni nu pune la indoiala un astfel de adevar. Dar daca cineva vine si spune ca politicianului i se face statuie pentru furtul metasocial pe care il face in timp ce infractorul marunt este bagat la racoare atunci cultura vine si isi face datoria de caine de paza a sistemului. O sa vedeti ca un astfel de lucru este imposibil de recunoscut ca adevarat deoarece gnoseologia a ajuns la concluzi ca nu are o definitie a adevarului. Asta inseamna, dupa ea, ca adevarul s-ar putea sa fie o prejudecata si sa nu existe. Asta inseamna ca adevarul poate sa nu existe deci echivalarea furtului politicienilor cu cel al infractorilor ar fi lipsita de sens. Avansata rau cultura contemporana. Noroc ca nu se preda la clasele primare. Acolo se predau adevarurile universal valabile ca acela de mai sus. E nevoie de un Dumnezeu invizibil in care omul de rand sa creada orbeste si care apoi sa fie proiectat in senior si astfel sa ii cedeze „jertfa” sa in forma de impozit. E nevoie ca primitivul contemporan sa-si proiecteze religia in tot felul de lucruri banale pentru a fi divinizate si astfel sa devina un bun consumator. Mare nevoie are societatea „dezvoltata” de lumea primitiva cu care sa se curete! Deocamdata cam asta e ceea ce pompos se numeste civilizatie.




6 comentarii:

  1. E foarte adevarat ceea ce spui, dar... Perspectiva din care privesti lucrurile lasa loc doar la lamentari, compatimiri...
    Privesti lucrurile doar ca o relatie perpetua sclav&stapan, sau victima&pradator - lucru adevarat, dar limitat.
    In primul rand, care este problema? Hai s-o definim la nivel de individ (pentru ca lucrurile se repeta si la nivel macro...)aflat in pozitie de "sclav": individul (cazul mediu)se simte folosit, manipulat (bombardat si zapacit cu informatii diverse si influentat sau chiar obligat sa faca diverse lucruri, sau sa le faca intr-un anumit fel), frustat de diverse lipsuri materiale, dar si neimplinit ca aspiratii si nevoi ceva mai inalte - de cele spirituale... Evident, nu se mai poate asa, vrea rezolvari, vrea schimbari (...am omis sa spun, ma refeream la cei care simt ca au o problema si vor o schimbare, nu la cei care, desi se plang, vor sa continue asa...).
    Care sunt conditiile initiale ale problemei? O educatie plina de prejudecati, o mostenire ancestrala din sanul unei familii sau comunitati depasite demult...
    Ce ar putea face? (asta ca sa nu-i spun rezolvare :) )
    In primul rand sa nu se auto-considere victima. Atitudinea e de maxima importanta; e ca un start pe care il iei bine sau esti nevoit sa-l reiei.
    In al doilea rand - informare, cunoastere si auto-cunoastere. Legile de baza sunt aceleasi, trebuie intelese si folosite. Iar cele facute de oameni trebuie studiate si incalcate, ca doar de asta exista... :)
    Ei, si dupa ce studiezi bine de tot tot ceea ce crezi de cuviinta, gasesti si singur ce ai de facut...
    :))
    ...Eu sunt inca in etapa cu studiul :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa nu se autoconsidere o victima? Cei mai multi nu se considera pentru ca n-au gustat experienta civilizatiei. Au fost primitivi si asa au ramas. Sistemul a avut grija sa le taie aripile. De asta ei sunt niste victime.
    Nu toti pot incalca "legile": asta-i problema. Unii care pronesc razboie ca sa se imbogateasca primesc soclu si spatiu in cartile de istorie. Altii care incalca legi minore putrezesc in inchisori. Asta e discriminrea de baza, principiala!

    Ok. Am putea spune ca unul ca tine si ca mine avem sansa sa vedem ce se ascude dupa informatiile primite la scoala si in media si sa le ignoram. Putem sa ne bucuram ca nu cadem in capcana manipularii si astfel ne ferim de a ajunge sclavi. "Norocu' " nostru! Dar asta nu inseamna mare lucru. In locul nostru vor veni altii care se vor procopsi pe post de cos de gunoi al civilizatiei. Intr-o zi astfel de oameni vor intra cu armele in firma in care lucreaza si vor trage fara sa se uite. S-ar putea sa fim din intamplare si noi acolo si sa platim politele incasate de protejatii sistemului. Asta e problema.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vrei sa spui ca sunt pe post de victime fara sa-si dea seama? Pai daca nu-si dau seama si nu-si doresc mai mult, atunci chiar nu vad ce problema au. Posibilitatea de a sti mai mult cred ca o au majoritatea.
    Chestia cu legile e discutabila; cu cat esti mai puternic si influent, cu atat mai mult iti permiti sa faci cum vrei; e un paradox aparent, o discriminare naturala. Jungle. Nu este drept, dar este real...
    Toti avem posibilitatea de a ne informa, dar informatia trebuie prelucrata, interpretata, folosita. Si asta se invata, in timp.
    Sa lupti in aparare/defensiva, sa te feresti de capcane, manipulari este o atitudine destul de rezervata. O practic si eu, fara prea mare mandrie.
    Ce se poate face cand un sistem tinde sa se separe in "protejati" si "cos de gunoi"? Dezechilibrele mari nu cred ca sunt bune pentru nici una din categorii.
    Probabil ca solutia este pastrarea unui echilibru. Dar cine sa faca asta, nepartinitor, incoruptibil...?

    RăspundețiȘtergere
  4. Fara sa iti dai seama commentul tau are doua parti distincte si contradictorii una cu alta. Ultima parte observa ca sistemul e corupt in esenta lui si nu doar in cazurile izolate pe care le prezinta presa ca sa convinga sclavii ca de fapt sunt iolate si ca sistemul merge deoarece , chipurile, le-ar corecta.
    Prima parte de fapt arunca vina pe spinarea celor de fapt nevinovati si iresponsabili, cei slabi. Faptul ca sunt prosti nu e o scuza pentru ca restul omenirii sa ii mutileze spiritual. Lacomia corporatistilor si a celor ce i-au adus intr-o astfel de situatie ar putea fi un pic temperata daca inteligenta punerii in parcatica a sistemului nu ar fi una de cyborg si ar fi una umana, dublata de inteligenta inimii. Dupa logica primei parti a commentului tau daca prostii lumii merita un astfel de tratament pentru ca sunt incapabili sa isi vada starea de gunoaie ale societatii atunci restul animalelor si plantele ar trebui pur si simplu exterminate pentru ca gandirea lor este mult mult mai rudimentara. Si intr-adevar cyborgii asa ar face si ar construi parcari si zgarie nori in locul junglei daca restul omenirii nu ar lua pozitie. Noroc ca umanitatea s-a regrupat aici iar ecologismul devine si el din ce in ce mai puternic pentru a contracara aceste excrescente cancerigene aparute in societatea "civilizata" in ultimele sute de ani

    RăspundețiȘtergere
  5. Eventualele contradictii sau neclaritati inseamna ca incerc sa inteleg si eventual sa accept realitatea.
    Nu dau vina pe nimeni, incerc sa inteleg.
    Impartirea sau polarizarea in privilegiati-sclavi este greu acceptat, mai ales ca esti incadrat intr-una din categorii prin simplul fapt ca te-ai nascut in tara&orasul&familia cutare... Sunt niste conditii initiale pe care n-ai cum sa le ocolesti.
    Poate ca lucrurile nu trebuie privite doar din perspectiva asta.

    RăspundețiȘtergere
  6. E normal sa fi un pic confuz cu privire la problema asta atata timp cat sistemul te invata ca albul e de fapt negru inca din frageda pruncie.

    Dar greutatea in acceptare a acestui fapt nu vine din lipsa de coerenta a unor astfel de informatii ci din faptul ca sunt "neprofitabile" pentru unii, ca fara sclavi viata lor nu ar mai fi asa de usoara si placuta.

    Nu poti sa nu privesti lucrurile din perspectiva asta atata timp cat sistemul discrimineaza de facto. Nu-i poti spune unuia caruia i-ai furat portofelul sa nu se mai gandeasca la asta si sa vada partea placuta a lucrurilor. Asta face sistemul. A cauta lucruri placute si distractive in aceste conditii inseamna cumva a-ti accepta soarta. Lucru pe care eu nu sunt dispus sa il fac nici in ruptul capuluu

    RăspundețiȘtergere

Comentariile agresive si injurioase vor fi sterse